sobota 21. února 2015

EDISON 2O15 , Jak probíhal celý týden?

Ahoj!!! Tak jsem tady s článkem, který jsem slibovala, že napíšu :). Jak už podle názvu tušíte, tak je to celkové shrnutí celého týdnu s projektem "EDISON". Kdo neviděl první článek, tak je ZDE .
Tento článek bude velice dlouhý a obsáhlý, jak to tak vidím!
Jak už víte , tak jsem měla u sebe na týden Číňanku , která žije v Kanadě ( Macy) . 
(Doporučuji vám si pohodlně sednou... udělat si kávu či čaj a pokračovat ve čtení!)
Myslím, že je zbytečné opět psát něco o edisonu,takže se vrhnem hnedka k celému týdnu!
Vypsala jsem si všechny body o kterých bych chtěla mluvit :
1, Jak probíhal celý týden 
2, Host family 
3, Hodnocení celého týdne 
4. Poznatky, +- 

....Bylo přesně 17:55 a my čekali ve velké vánici na autobusovém nádraží v Havířově. Byla jsem nervózní... V hlavě jsem si opakovala pořád dokola základní fráze. Bylo to tady!!! Poprvé jsem zahlédla moji "sestru" pro tento týden. Přivítala mně příjemným pozdravem, ale ze mne málem nevypadlo ani pitomé "Hi". Sakra, to bude teda zajímavý týden, pomyslela jsem si....

Takhle nějak vypadalo naše první přivítání s moji novou ségrou Macy :) Znáte to, když se moc těšíte, že budete mluvit anglicky jako o život, ale nic z vás v chvíli nevypadne ?! Mně se to hnedka stalo!
Následně jsem skoro celý nedělení večer nemluvila. Vše musel taťka zachraňovat! Ještě , že tě tati mám!
Bála jsem se,koho dostanu do naši rodiny, ale měla jsem obrovské štěstí. Macy totiž byla/je úžasná ségra!

Hnedka od pohledu a přivítání doma jsem poznala, že tento týden nebude nakonec tak špatný!!!
Nikdy jsem neviděla, tak šťastného člověka z uklizeného pokoje a ustlané postele. Za to nám Macy poděkovala svým pevným objetím :) ..Cítila jsem , že jsem našla novou čínsko-kanadskou ségru!
Večer jsem už usínala s pocitem, že to bude úžasný týden a také to to vyplnilo

 

 Při pondělním ránu nebyla náladu zrovna skvělá, ale pořád jsem věděla, že mě čekají pouze 1.5 hodiny učení ve škole ! Úžasné, ne?
Nejvíce jsem se bála cesty autobusem, protože tam už nebude taťka a kdo zachrání konverzaci?!
Naštěstí vše proběhlo skvěle ! Mela jsem ze sebe radost, že se chytám v konverzaci :)
Hned druhou hodinu jsme měli "přivítání se stážisty " . Už od začátku jsem si udělala o každém obrázek, ale ten se v následujících dnech změnil.
Když se sejde celý druhý stupeň v tělocvičně, tak to je to nejhorší, co může být!!! Nikomu nebylo rozumět.
Následují dvě hodiny jsme strávili s energetickou brazilkou Camilou. Hodina proběhla suprově.
Moje angličtin nakonec nezklamala ! Dokonce jsem si s Camilou zatančila, naučila se barzilskou písničku a dozvěděla se podstatné informace o Brazílii .

Další dvě hodiny nás čekali s Macy . Šlo vidět, že byla trochu byla nervózní, ale vše zvládla na jedničku !
Na odpoledne jsem neměla připravený program, ale nakonec se to vše vyvrbilo a jela jsem s Macy a dívkou z Taiwanu ( Sophii) do nákupního centra Nová Karolína.
Bylo to jedno z nejlepších odpolední v tomto týdnů:). Fakt je dost vtipné učit cizince sprosté slova :D. Zkuste to určitě někdy ! Ještě nesmím zapomenout, že jsme holky naučili větu " jsi krásná"!!

Návštěva Starbucksu nesměla chybět !!! 


 


Opět nastalo těžké ráno. Opět nevyspanost lvl.1000000 !!! Po ránu bylo doopravdy těžké vyslovit jen to pitomé "good morning" . Bylo tady opět  každodenní rutina.
V úterý nás čekala prezentace od Sophii ( Taiwan) , ale jelikož jsem musela narychlo jít POPRVÉ překládat do nižších ročníků, tak jsem bohužel nestihla prezentaci. 
Nakonec jsem překládala 4. hodiny a upřímně už jsem měla toho plnou hlavu ! 
Když už jsem se chystala jít domů s Macy, tak jsem nakonec dostala na starost ještě jednoho indonésiana Raie, který měl bohužel problémy s rodinou, ale byla jsem ráda, že byl to odpoledne s námi ! Poznala jsem dalšího stážistu, který byl mi taky hodně blízko :) 
Ještě abych nazapomněla, tak trochu se ztratil stážista  Chile a Chorvatka, tak jsem se pokoušela s němi najít jejich byt a pak jsme se vydali já,Macy,Rai k nám domů:) 
Minulý týden bylo hrozné počasí, takže jsme přišli všichni domů a měli jsme mokré boty, takže teplý čaj přišel vhod ! 
Poté jsme se vydali na hodinu zpěvu od kamaráda a následně se všemi na kávu či horkou čokoládu ( jo.. i pivo samozřejmě bylo ! :D) 


Ve středu se nestalo nic "neobvyklého", ale už šlo vidět, že jsme v půlce týdne a jsme všichni unavení! Macy se akorát šla podívat na můj aerobní trénink a myslím, že byla nadšená:) 

Už je tady čtvrtek ... Tyjoo, už jsem pomalu začala cítit takový ten smutek, že za chvíli to vše skončí. 
Opět jsem pomáhala s překladem a už jsem neměla žádný problém s komunikací! 
Zapoměla jsem se ještě zmínit o tom, že jsme každý den chodili na obě, kde jsme se vždycky hodně nasmáli ! Tak vám tady ještě hodím nějaké fotky z oběda. 
Ale zpět ke čtvrtku. Odpoledne bylo naplánováno, že si půjdeme všichni sednout někam na kafé. 
Bylo to takové poslední společné setkání společně se učitelkami :) 
Poté jsme jely s Macy do města, kde jsem se setkaly s kamarádem a jeho sestrou od Macy . 
Tak jsme šli opět na kafé :) . Sestra od kamaráda uměla dokonce čínsky !!! 
Večer jsme pak šli ještě s rodiči a Macy na pivo. No, nebyl to moc dobrý nápad, ale zase byl to fajn zážitek ! 





 

A bylo to tady... PÁTEK!!! Už od rána jsem byla taková povadlá, ale snažila jsem se to zakrýt:) 
Byl to asi třetí den, kdy jsem se dostala na nějakou prezentaci a nemusela jsem jít překladat! 
Byla jsem se kouknout na prezentaci od Fabiána ( Chile) a byla to pěkná prezentace. 
Tento den se mi zlepšil tím, že jsme dostali třídní trička, které jsou naprosto skvělé ! 
A je to tady...ukončení celého týdnu v tělocvičně. Už když jsme přicházeli do tělocvičny, tak jsme měla slzy na krajíčku. 
Stážisté měli poslední slovo a zároveň jsem nečekala, že by se Macy zmínila o naší rodině a v této chvíli už jsem doopravdy plakala!!! 
Na večer jsme s Macy připravily party pro mé spolužáky a Fabiána :) Všichni jsme se skvěle bavili, zahráli jsme si na xboxu, zasmáli se, zatančili jsme si a nesměla chybět ochutnávka "chilského alkoholu Pisco" . 





V sobotu jsme se konečně mohly vyspat dlouho, což bylo pro nás to nejúžasnější, co nás mohlo potkat! 
Poté jsme se vydali společně s kamarádem a Fabiánem a samozřejmě Macy do Ostravy. Bylo doopravdy krásné počasí, takže vše vyšlo podle plánu. 
naše první zastávka byla v Karolíně, kde se kluci naobědvali a já si dala kávu a zmrzlinu. 
Dále jsme si udělali takovou procházku a zašli si na radnici, kde je rozhledna. 
Jelikož bylo nádherné počasí, tak byl také nádherný výhled! 
A naše poslední zástavka byla ve světě techniky, kde jsme nakonec jen skončili v kavárně :) 
Pak už jsme jeli domů a doma odpočívali 




Nejhorší den je tady.....
Toto byl náš poslední den. Na ten jsem se vůbec netěšila. když to byl ten poslední den, tak mamka udělala velký slavnostní oběd, který byl moc dobrý ! 
Rodiče pak šli ještě na procházku s Macy,ale já zůstala doma, protože už jsem fakt byla vysílená . 
Teď přišla ta nejhorší část...loučení... Nemám ráda, když někomu musím říct poslední " Bye" navždy.
Celé loučení jsem obrečela, ale tak ještě se s němi naštěstí uvidím, protože poslední jejich týden jsou v Karviné!!! 
Ještě nesmím zapomenout, že jsem dostala nádherné dárky od Macy a Sophie <3 


Ty brďo !!! Dost dlouhý článek, který jsem psala skoro 2. dny!!! Ten , kdo ho dočetl do konce, tak ať zanechá komentář, co si myslí o celém tomto projektu !!! 

Užívejte si víkend... 
S láskou, Evelyn <3 









4 komentáře:

  1. Skúsenosť na nezaplatenie. My sme tiež mali takýchto ľudí na výmennom pobyte. A bolo to skvelé. Človek sa naučí jazyk, spozná nových ľudí a ešte aj sa niečo dozvie o nejakej krajine. My sme to mali vďaka spevokolu - takže to bolo hlavne o hudbe. Ja som sa tiež nevedela vyjadriť asi 2 dni. Je to zvláštny pocit .... Krásne fotky :)

    www.korytna.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj! Doopravdy zkušenost neuvěřitelná !!! Nelituji!!! Také jsem v létě měla možnost s naším pěveckým sborem se seznámit s lidmi z USA, takže ještě další zkušenost !!
      Určitě kouknu na tvůj blog:-)
      Měj se krásně ♥

      Vymazat

Popular Posts ♥